En härlig sommar!

Vi vill önska alla hemsidans besökar en riktigt härlig sommar. Sola, bada och lata er och när ni har tröttnat på det så har vi några tips på saker att göra.

9-24 juli. Julitafestivalen med klassisk musik. Det är 12 året som festivalen anordnas i den fantastiska slottsmiljön vid sjön Öljaren. Under åren har många internationella storheter spelat på festivalen som även i år är väl värd ett besök. Se programmet på festivalens hemsida https://www.julitafestivalen.nu/

13-16 juli – Visfestivalen i Västervik är väl värd ett besök. Bland artisterna märks till exempel Freddie Wadling, CajsaStina Åkerström, Lars Demian och Stefan Sundström. För mer information, besök deras hemsida på https://www.visfestivalen.se/

16-24 juli.  En vecka med spännande experiment och hisnande tornerspel i Mariefred. Första helgen finns Tom Tits experiment på plats för alla nyfikna barn och vuxna. Dessutom arrangeras en Beachvolleyturnering och veckan avslutas med Riddardagarna enligt tradition. För ytterligare information, besök hemsidan https://www.imariefred.nu/

19-23 juli. Stockholms Jazz och Blues festival på Skeppsholmen. Bland artisterna märks Lauryn Hill, Timbuktu & Damn!, Christian Walz, Robyn och “världens bästa salsaband” Los Van Van. För mer information, besök hemsidan på adress https://www.stockholmjazz.com/

29-31 juli. Malmamarken med tivoli, 300 knallar och många artister. Brukar vara mycket välbesökt, omkring 80 000 besökare under de tre marknadsdagarna.

29 juli – 13 augusti. Kolhusteatern ger Tåspets & Grovt snus – ett musikdramatiskt fyrverkeri. Föreställningen spelas mellan den 29 juli och den 13 augusti, dock inte varje dag. För mer information, besök kolhusteaterns hemsida på https://www.kolhusteatern.se/

6 augusti. Visfestival på Djulö i Katrineholm. Klara artister är bland andra Cajsa Stina Åkerström, Stefan Sundström och Finn Zetterholm. Mer information på hemsidan https://www.visfestival.nu/

13 juli – Familjefest med Lasse Ohly i Vackerby hage. En blandning av kultur och politik. Förutom sommartal av vänsterpartiets partiledare blir det blixtschack, femkamp, ansiktsmålning, ponnyridning, fiskdam, ballonger, kaffe, varmkorv, piroger…

20 augusti – Kulturtåget på Orrestö. På scen: FAN-ATTICKS – nycirkus i specialfestival-format! SEVEN FEET FOUR – Bästa svenska independent-bandet just nu. Intensiva liveshower, och lysande recensioner överallt! Världen väntar, så ta chansen nu! KALLE HAGLUND – personpolitisk slapstickpoet som får världen att gunga och nybliven svensk mästare i Poetry Slam! SHIMA – en spokenwordinspirerad föreställning om etikettering, schablonbilder och skrukturer! Levererat av Shima, 20 år ordkonstnär, regissör och estradör. + lokala artister och happenings! Arr: Kulturföreningen Rodeo